Drevent: – Du kan ikke selge luftslott i Drammen

Eventbyrået Drevent har over 30 års erfaring med gjennomføring av eventer for store og små bedrifter, både i Norge og i utlandet, som ønsker å styrke sin internkultur. Fra Rundtom i Drammen formes ideer og planer med et fokus på en bærekraftig fremtid. 

Drevent jobber med profesjonelle eventer for bedrifter, som har som mål å styrke sin internkultur. De tre medarbeiderne består av Signe, Marius og Marcus, hvor de to første er innflyttede drammensere.

– Det at vi ser byen utenfra er en fordel. Vi synes ikke «Drammen har blitt så fint», men at «Drammen er så fint». Her finner vi et marked med bedrifter som ønsker å gjennomføre store eventer sammen med folk som har bred erfaring, men også lokal kunnskap, sier Signe Munk Wirell, partner og eventrådgiver i Drevent.

Ønsker å løfte frem bærekraftig tenkning som en bransjestandard

Drevent legger ikke skjul på at bærekraft og miljø er en viktig faktor i deres forretningsmodell.

– Ved hvert eneste event foreslår vi bærekraftige valg i både små og store omfang. Enten det er snakk om miljøvennlig, kortreist transport, valg av lokaler for eventet som selv tar bærekraft på alvor, anbefaling om å velge lyseffekter i stedet for konfetti, digital kommunikasjon ovenfor print, eller gode valg når det kommer til mat og servering, ønsker vi alltid å bidra til at våre kunder og eventer skal være mest mulig bærekraftig. Med det kan vi også være med å påvirke slik at resten av bransjen tar et ansvar.

Med bærekraftsmålene til FN lagt til grunn, bistår også Drevent sine kunder med å innlemme deres bærekraftstrategi i eventplanleggingen.

– Det handler om å ta langsiktige valg. Valg som varer. Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt. Vi har et ansvar for å holde oss oppdaterte på valg som er bærekraftige, og råde våre kunder til å ta de enkle valgene, men også de litt tøffere valgene, understreker Signe.

Imponert over kunders satsninger i Drammensregionen

Selv om Drevent har både lokale, nasjonale og internasjonale kunder, trekker de mer enn gjerne frem Drammensregionen som en fremoverlent og ansvarsfull gjeng med bedrifter. I Drammensregionen har Drevent flere lokale kunder som Lindum, Mills og ASKO.

– Det handler om å tørre. Men det tar tid å komme inn og bli godkjent i markedet i regionen. Det er høy lojalitet og patriotisme, og du kan ikke selge luftslott i Drammen. Her må du levere hver eneste gang, med et produkt eller en tjeneste som er på toppnivå.

Hva er det som er så bra med Drammen?

– Lokasjonen og menneskene: Folk hilser, tar seg tid og er ydmyke. Plasseringen er i nærhet til hovedstaden og det finnes gode transportmuligheter. I tillegg er det kulturelle tilbudet i byen veldig bra.

Hva kan bli bedre?

– Jeg tror vi må bli flinkere til å tørre å kjøpe tjenester av hverandre. Ved bedre samarbeid kan vi også i større grad heie på hverandre.