2020 skulle være innspurten for Næringsvekst 2020. Tiltak og kampanjer var klare og avslutningsarrangementet under planlegging. Så rammet Covid-19-pandemien. Planene for 2020 måtte legges på nytt.
Etter en kort tenkepause bestemte styringsgruppa å omfordele midlene under mottoet «nå er det vårt lokale næringsliv som trenger hjelp!». På rekordtid kjørte NV2020 i gang fire ulike kampanjer. Responsen kom umiddelbart, og viste for alle hva Drammen er kjent for – nemlig å løfte sammen!
Eget rådgiverteam
De første timene med rådgiveren ble dekket i fellesskap av rådgiveren og Næringsvekst 2020.
Optimisme og kreativitet
Styringsgruppa ønsket også å stimulere næringslivet til optimisme og kreativitet.
En kampanje viste alle de gode eksemplene på at lokale bedrifter greide å snu krise til mulighet.
Gründerbyen gjennom alle tider
Gründerskap er ett av satsningsområdene i Næringsvekst 2020. En egen kampanje viste at Drammen har en lang og god tradisjon som gründerby, at gründerbyen fungerer også i krevende tider og at vi går spennende gründertider i møte i Drammen.
Velg kortreist
På vegne av satsningsområdet besøksnæring er en ekstra kampanje nylig lansert, med hensikt å bevisstgjøre oss på viktigheten av å handle lokalt for å redde butikker, serveringssteder og tjenesteytende virksomheter i eget nærmiljø.